Najnowsza Kia Sportage IV przyciąga wzrok usportowioną i charakterystycznie pochyloną do tyłu sylwetką, dobrze znaną z modelu III generacji. Lekko opadająca ku tyłowi linia dachu, spory zwis z przodu i niewielki z tyłu oraz duży rozstaw osi sprawiają, że nowa Kia Sportage prezentuje się bardzo dynamicznie. Największą zmianą w stylizacji karoserii w porównaniu ze stylizacją nadwozia poprzednika jest nowe „oblicze” samochodu, w którym reflektory nie tworzą płynnej linii z osłoną chłodnicy. Są zdecydowanie zaakcentowane, przesunięte ku tyłowi oraz umieszczone wzdłuż ostrych przetłoczeń pokrywy silnika i wyraźnie zaznaczonych nadkoli. Grill w kształcie „tygrysiego nosa”, charakterystyczny dla nowych modeli marki Kia, został poszerzony i osadzony niżej niż do tej pory. W tylnej części nadwozia zarówno poziome elementy stylistyczne, jak i przetłoczenia nie tylko podkreślają szerokość kompaktowego SUVa, ale nadają mu także bardziej solidnego wyglądu. Wzorem koncepcyjnej Kia Provo z 2013 roku, smukłe lampy z tyłu łączy poprzeczna listwa ozdobna, a kierunkowskazy i światła cofania zostały rozdzielone oraz przeniesione nieco niżej, dzięki czemu Sportage prezentuje się po prostu solidniej.
Jeszcze atrakcyjniej pod względem stylizacji nadwozia wygląda wersja GT Line. Zasługa w tym nie tylko nowych lamp przeciwmgielnych, które – na wzór lamp przeciwmgielnych usportowionego modelu Cee’d GT zaprojektowano w kształcie kostek lodu i wykonano w technologii LED, ale również metalizowanych nakładek na zderzaki, podwójnej końcówki układu wydechowego i dyfuzora. Wszystko razem sprawia, że Kia Sportage GT Line prezentuje się jak auto o charakterze sportowym.
Nowa Kia Sportage ma doskonale rozpoznawalną, nietuzinkową sylwetkę i tylko nieznacznie zmienione wymiary w porównaniu z wymiarami poprzednika – rozstaw osi wzrósł o 30 mm (do 2670 mm), długość o 40 mm (do 4480 mm). Wrażenie pochylenia bryły auta ku tyłowi potęguje wydłużony tylny spojler. Za sprawą nowego designu nowa Kia Sportage ma bardziej aerodynamiczną sylwetkę niż modele poprzednich generacji. Przeprofilowanie osłon podwozia i kształtu przedniego zderzaka zaowocowało obniżeniem wartości współczynnika oporu powietrza Cd z 0,35 do 0,33. Satysfakcji przyszłym użytkownikom zapewni z pewnością aż 39-procentowy wzrost sztywności skrętnej pomiędzy nadwoziem Sportage trzeciej i czwartej generacji oraz pięć gwiazdek w teście zderzeniowym NCAP. Mnogość zaawansowanych systemów poprawiających bezpieczeństwo i komfort podróżowania kwalifikuje Kia Sportage do aut klasy wyższej.
Znakomite wyposażenie seryjne w każdej wersji wyposażenia (od S, M, L, przez GT Line, po XL) zaspokoi potrzeby i gusta wszystkich klientów. Wybierać można spośród odmian z napędem na przednią lub obie osie i z jedną z pięciu jednostek napędowych.
Silnik benzynowy 1.6 T-GDI „Gamma”, 177 KM:
Typ/rodzaj | czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany |
Pojemność skokowa | 1591 cm3 |
Średnica cylindra x skok tłoka | 77,0 x 85,4 mm |
Stopień sprężania | 10,0:1 |
Moc maksymalna | 177 KM (130 kW) przy 5500 obr/min |
Moment maksymalny | 265 Nm w przedziale 1500÷4500 obr/min |
Liczba zaworów | 16 (cztery na cylinder) |
Zasilanie | bezpośredni wtrysk paliwa |
Klasa emisji spalin | Euro 6 |
Silnik benzynowy 1.6 GDI „Gamma”, 132 KM:
Typ/rodzaj | czterocylindrowy, rzędowy, wolnossący |
Pojemność skokowa | 1591 cm3 |
Średnica cylindra x skok tłoka | 77,0 x 85,4 mm |
Stopień sprężania | 11,0:1 |
Moc maksymalna | 132 KM (97 kW) przy 6300 obr/min |
Moment maksymalny | 160,8 Nm w przedziale 4850 obr/min |
Liczba zaworów | 16 (cztery na cylinder) |
Zasilanie | bezpośredni wtrysk paliwa |
Klasa emisji spalin | Euro 6 |
Silnik wysokoprężny 1.7 CRDI „U2”, 115 KM:
Typ/rodzaj | DOHC, czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany |
Pojemność skokowa | 1685 cm3 |
Średnica cylindra x skok tłoka | 77,2 x 90,0 mm |
Stopień sprężania | 16,0:1 |
Moc maksymalna | 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min |
Moment maksymalny | 280 Nm przy 1250÷2750 obr/min |
Liczba zaworów | 16 (cztery na cylinder) |
Zasilanie | wtrysk bezpośredni, common-rail |
Klasa emisji spalin | Euro 6 |
Silnik wysokoprężny 2.0 CRDI „R” (słabszy), 136 KM:
Typ/rodzaj | DOHC, czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany |
Pojemność skokowa | 1995 cm3 |
Średnica cylindra x skok tłoka | 84,0 x 90,0 mm |
Stopień sprężania | 16,0:1 |
Moc maksymalna | 136 KM (100 kW) przy 4000 obr/min |
Moment maksymalny | 373 Nm przy 1500÷2500 obr/min |
Liczba zaworów | 16 (cztery na cylinder) |
Zasilanie | wtrysk bezpośredni, common-rail |
Klasa emisji spalin | Euro 6 |
Silnik wysokoprężny 2.0 CRDI „R” (mocniejszy), 185 KM:
Typ/rodzaj | DOHC, czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany |
Pojemność skokowa | 1995 cm3 |
Średnica cylindra x skok tłoka | 84,0 x 90,0 mm |
Stopień sprężania | 16,0:1 |
Moc maksymalna | 185 KM (136 kW) przy 4000 obr/min |
Moment maksymalny | 400 Nm przy 1750÷2750 obr/min |
Liczba zaworów | 16 (cztery na cylinder) |
Zasilanie | wtrysk bezpośredni, common-rail |
Klasa emisji spalin | Euro 6 |
Nowy Sportage może być wyposażony w manualną lub automatyczną skrzynię biegów. Nie zabraknie również siedmiostopniowej przekładni dwusprzęgłowej (DCT), która dostępna jest z silnikiem 1,6 T-GDI.
Ceny nowej Kia Sportage z silnikiem benzynowym zaczynają się już od 74.990 zł, a z silnikiem diesla od 90.990 zł. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oferty i zakupów w naszym salonie!