Flagowa limuzyna marki Kia – model Optima, doczekała się nowej odsłony. Wprowadzony do sprzedaży w miesiącu listopadzie br. sedan korzysta ze wszystkich udanych i sprawdzonych rozwiązań, znanych z poprzedniej wersji auta, a przy tym został wzbogacony o wiele innowacyjnych udogodnień i systemów, które powinny wyjść naprzeciw nawet najbardziej wymagającym podróżnym.
Zewnętrzny design nowej Optimy to efektem pracy światowych zespołów projektowych Kia. Stworzona pod bacznym okiem Petera Schreyera, Prezydenta i Głównego stylisty Kia Motors, nowa Optima zyskała lepszą wyrazistość, o czym decydują dopracowane detale, ostre linie i krawędzie karoserii oraz wydłużona sylwetka sportowego sedana.
Nowy, ewolucyjny wygląd Optimy przywodzi na myśl funkcjonalność i ducha sportu, a wymiary zewnętrzne (długość, szerokość i wysokość) zostały marginalnie zwiększone. Rozstaw osi wynosi 2805 mm (+10 mm), długość całkowita 4885 mm (+10 mm). Nowy model jest o 25 mm szerszy – 1860 mm oraz o 10 mm wyższy – 1465 mm. Efektem tych zmian jest obszerniejsza i bardziej komfortowa kabina pasażerska o zwiększej przestrzeni na głowy i nogi jadących, a także wyższa pojemność ładunkowa.
Rozpoznawalny, charakterystyczny dla wszystkich modeli Kia grill w kształcie „tygrysiego nosa” z wydłużonymi i poszerzonymi światłami głównymi sięga niemal do nadkoli. Wydatny zderzak mieszczący przednie lampy przeciwmgielne dodaje objętości dolnej sekcji samochodu, nadając mu wizualnej stabilności. Zaletą atrakcyjnego designu jest obniżenie współczynnika oporu powietrza Cd z 0,3 do 0,29. To czyni Optimę kolejnej generacji najbardziej aerodynamicznym pojazdem wśród konkurentów. Gama modelowa nowej Optimy zostanie w przyszłym roku rozwinięta i do nadwozia sedan dołączy jesienią 2016 wersja kombi.
W zależności od specyfikacji rynkowej nowa Kia Optima dostępna będzie z szeroką gamą seryjnych lub opcjonalnych systemów i udogodnień, m.in.:
- zaawansowany, „inteligentny” tempomat SCC, automatycznie dostosowujący prędkość jazdy do bezpiecznego dystansu od poprzedzającego pojazdu
- autonomiczny system hamowania awaryjnego AEBS* korzystający z radaru dalekiego zasięgu do wykrywania potencjalnego zagrożenia kolizji z innym pojazdem lub osobą pieszą i wspomagający zatrzymanie pojazdu
- system kontroli pasa ruchu KiaLaneAssist, który śledzi położenie samochodu względem linii na jezdni i dokonuje samoczynnej korekty toru jazdy jeżeli zjazd z pasa ruchu odbywa się bez włączenia kierunkowskazu
- asystent świateł głównych KiaHighBeamAssist, który automatycznie dostosowuje zasięg oświetlenia wobec nadjeżdżającego z przeciwka pojazdu i warunków drogowych
- wskaźnik limitu prędkości KiaSpeed Assist – korzystający z kamery wideo do odczytu znaków ograniczenia prędkości z wyświetlaniem w zestawie wskaźników
- system wykrywania obiektów w martwych polach widzenia KiaBlindSpotDetection z sygnalizacją świetlną w lusterku bocznym
- detektor ruchu poprzecznego KiaRearCrossTrafficAlert, ostrzegający o ruchu pojazdów z tyłu Optimy podczas manewru cofania
- indukcyjna ładowarka do telefonów komórkowych i urządzeń multimedialnych
- system audio-wizualno-nawigacyjny AVN z modułem infotainment z nawigacją satelitarną i 7- lub 8-calowym ekranem dotykowym i radiem cyfrowym DAB do odbioru programów emitowanych w kilku krajach Europy.
Od dnia premiery samochód można wybierać z jednym z dwóch silników: benzynowym o pojemności 2.0 l. i mocy 163 KM oraz wysokoprężnym o pojemności 1.7 l. i mocy 141 KM.
Silnik benzynowy 2.0 CVVL, 163 KM CVVL:
Typ/rodzaj | czterocylindrowy, rzędowy, wolnossący, |
Pojemność skokowa | 1999 cm3 |
Średnica cylindra x skok tłoka | 81,0 x 97,0 mm |
Stopień sprężania | 10,3:1 |
Moc maksymalna | 163 KM (120 kW) przy 6500 obr/min |
Moment maksymalny | 196 Nm przy 4800 obr/min |
Liczba zaworów | 16 (cztery na cylinder) |
Zasilanie | CVVL – zmienne fazy rozrządu |
Klasa emisji spalin | Euro Stage 6b |
Silnik wysokoprężny 1.7 CRDI ,141 KM:
Typ/rodzaj | DOHC, czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany |
Pojemność skokowa | 1685 cm3 |
Średnica cylindra x skok tłoka | 77,2 x 90,0 mm |
Stopień sprężania | 15,7:1 |
Moc maksymalna | 141 KM (104 kW) przy 4000 obr/min |
Moment maksymalny | 340 Nm przy 1750÷2500 obr/min |
Liczba zaworów | 16 (cztery na cylinder) |
Zasilanie | wtrysk bezpośredni, common-rail |
Klasa emisji spalin | Euro Stage 6b |
Wkrótce pojawić się mają w ofercie kolejne wersje silnikowe.
Nowa Optima może być wyposażona w zaawansowaną siedmiostopniową przekładnię dwusprzęgłową (DCT), która zadebiutowała niedawno w restylizowanej Kii Cee’d, a w Optimie dostępna jest wyłącznie w modelach napędzanych silnikiem 1,7 CRDi. Skrzynia DCT zdolna jest przenosić wyższy moment obrotowy rozwijany przez silnik wysokoprężny i w swym założeniu ma zapewniać możliwość bardziej sportowej jazdy – z ekspresową zmianą przełożeń. Przekładnia DCT jest konstrukcją własną Kia, a stworzona została z myślą o niskim zużyciu paliwa i dynamice osiągów podczas pracy w trybie manualnym oraz komforcie i płynności jazdy – w trybie automatycznym. Dla silnika 1,7 CRDi dostępna jest również sześciostopniowa skrzynia manualna, a dla wersji benzynowej 2.0 CVVL – sześciostopniowa skrzynia manualna lub automatyczna.
Skrzynie przekładniowe:
Typ/rodzaj | 2.0 CVVL | 1.7 CRDi |
manualna (MT) | 6-stopniowa | 6-stopniowa |
automatyczna (AT) | 6-stopniowa | 7-stopniowa DCT |
Ceny nowej Optimy z silnikiem benzynowym zaczynają się już od 89.900 zł, a z silnikiem diesla od 94.900 zł. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oferty i zakupów w naszym salonie!